تولید پلاستیک

بررسی فرایند و روش های صادرات استرچ فیلم پالت

صادرات استرچ

صادرات محصولات پلیمری یعنی کالاهایی که با مواد اولیه پلیمری در داخل ایران تولید می شوند به لحاظ متعددی دارای مزیت مطلق نسبت به سایر کشورها می باشد. یکی از این محصولات صادرات استرچ می باشد که در ادامه مطلب توضیحات تکمیلی در دسترس شما قرار گرفته است.

به دلیل وجود کارخانه های متعدد پتروشیمی در ایران، پایین بودن هزینه نیروی انسانی و ارزان تر بودن انرژی برق که همگی به دلیل وجود منابع سرشار نفت، گاز و انرژی در کشور می باشد، موجب ارزان تر بودن محصولات پلیمری و پلی اتیلنی می باشد.

صادرات فیلم استرچ پالت از ایران به اقصی نقاط دنیا صورت می پذیرد و گروه تولیدی پک پلیمر نیز یکی از بزرگ ترین صادر کنندگان نایلون استرچ بسته بندی می باشد و علاوه بر این محصول، کالاهای دیگری نظیر انواع نایلون و نایلکس نیز به میزان قابل توجهی صادرمی گردند.

فیلم استرچ پالت با عناوین دیگری هم شناخته می شود که عبارتند از : استرچ پلی اتیلن، انواع استرچ صنعتی، سلفون پالت بند، نایلون استرچ، سلفون یا استرچ مبلی و …

پک پلیمر پلاستیک تولید کننده انواع فیلم استرچ صنعتی و غذایی، برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

صادرات استرچ

فیلم استرچ پلی اتیلن چیست ؟

استرچ پلی اتیلن محصولی نایلونی است که با مواد اولیه پلی اتیلن سبک خطی LLDPE و افزودن ۶ درصد چسب PIB که نام اصلی آنپلی ایزوبوتیلن است، تولید می گردد و برای بسته بندی پالت های حاوی بار و انواع کالاها و اقلام متنوع به کار گرفته می شود.

فیلم استرچ پلی اتیلن را برای عملیات بسته بندی کالاهای کوچک و بزرگ به کار می گیرند، لذا از سریع ترین روش های بسته بندی پالت های بار، مبلمان و اثاثیه، قطعات بزرگ و کوچک، تجهیزات و ماشین آلان و … استفاده از استرچ پلی اتیلن است و از نظر قیمت و در دسترس بودم نیز بسیار جذاب می باشد که صاحبان کسب و کار متنوع برای بسته بندی اقلام خود از فیلم استرچ استفاده می نمایند.

صادرات استرچ

کاربردهای نایلون استرچ بسته بندی

مصارف و کاربردهای نایلون استرچ از دامنه بسیار گسترده ای برخوردار می باشد که در این بخش سعی داریم به متداول ترین کاربردهای نایلون استرچ در حوزه های کشاورزی، صنعتی، خانگی و بسته بندی بپردازیم، لذا کاربردهای فراوان نایلون استرچ عبارتند از :

  • بسته بندی کیسه های مواد پتروشیمی
  • بسته بندی کاشی، سرامیک و سنگ
  • بسته بندی مصالح ساختمانی
  • بسته بندی پالت بار
  • بسته بندی الوار چوب
  • بسته بندی ورق های ام ‌دی اف، کامپوزیت و …
  • بسته بندی فلزات شاخه ای و پروفیل
  • بسته بندی تجهیزات بزرگ
  • بسته بندی دستگاه ها
  • بسته بندی خودرو
  • بسته بندی موتور سیکلت
  • بسته بندی مبلمان
  • بسته بندی علوفه ( سیلاژ )
  • بسته بندی سایر کالاها

صادرات استرچ

شرایط قرارداد و صادرات استرچ فیلم پک پلیمر

پک پلیمر در تولید فیلم استرچ صادراتی تمام تلاش خود را به کار گرفته تا بهترین کیفیت و رقابتی ترین قیمت را به بازار های هدف خودعرضه نماید.

مشتریان خارجی که جهت صادرات نایلون استرچ پلی اتیلنی به کشورهای اروپای غربی، اروپای شرقی، آمریکای جنوبی، آسیای میانه، حوزه خلیج فارس و … از کارخانه پک پلیمر، فیلم استرچ مورد نیاز خود را تامین می نمایند، هر یک با وزن ها و ابعاد و ضخامت مورد نیاز خود، سفارشی سازی می نمایند.

نحوه قرارداد و صادرات فیلم استرچ بدین صورت است که خریدار ۵۰ درصد از مبلغ فاکتور را به حساب فروشنده فیلم استرچ انتقال میدهد و فروشنده ملزم به خرید مواد اولیه و افزودنی های مورد نیاز فیلم استرچ نایلونی خواهد بود که حدود ۹۴ درصد از کل مبلغ فاکتور، سهم مواد می باشد و پس از اتمام تولید و آماده شدن نایلون استرچ، مشتری می باید بعد از تائید نهایی جنس استرچ مابقی مبلغ یا ۵۰ درصد دیگر را به حساب فروشنده انتقال داده و تسویه نماید.

روش های دیگری نیز در خصوص نحوه توافق خریدار با فروشنده وجود دارد که می تواند به صورت FOB یا CIF فی مابین دو طرف اعمال گردد.

صادرات استرچ

ابعاد و ضخامت های استرچ صادراتی

ضخامت و سایز استرچ صادراتی برای هر کشوری نسبت به سایر کشورها متفاوت می باشد و کارخانه های بزرگ پک پلیمر توانایی تولید فیلم استرچ صادراتی با ابعاد و ضخامت های مورد نیاز خریداران صادراتی را دارد.

نایلون استرچ از عرض ۵ سانتی متر تا ۲۰۰ سانتی متر و ضخامت از ۱۲ میکرون تا ۵۰ میکرون قابل تغییر است، ازینرو در ادامه به ذکر نمودن ابعاد و ضخامت های مختلفی که در کشورهای گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد عبارتند از :

  • عرض ۵۰ سانتی متر و ضخامت ۱۲ میکرون
  • عرض ۵۰ سانتی متر و ضخامت ۱۷ میکرون
  • عرض ۵۰ سانتی متر و ضخامت ۲۳ میکرون
  • عرض ۵۰ سانتی متر و ضخامت ۲۵ میکرون
  • عرض ۷۵ سانتی متر و ضخامت ۲۵ میکرون
  • سایر ابعاد و ضخامت ها

صادرات استرچ

مواد اولیه و فرمول تولید فیلم استرچ صادراتی

تولید فیلم استرچ صادراتی همانند نایلون استرچی که در داخل کشور به فروش می رسند با ترکیب و فرمول خاصی از مواد اولیه و سایر افزودنی ها تولید می گردند.

فرمول تولید نایلون استرچ بسته بندی شامل مواد پلی اتیلن سبک خطی و ۶ درصد پلی ایزو بوتیلن می باشد که جنس و گرید پلی اتیلن سبک خطی LDPE از کارخانه مواد پتروشیمی امیر کبیر با گرید ۲۰۹ است.

برخی از تولید کنندگان نایلون استرچ متاسفانه از مواد پلی اتیلن سبک خطی با گریدهای دیگر و قیمت پایین تر برای تولید فیلم استرچ استفاده می نمایند که درصد کمتری چسب پلی ایزوبوتیلن را به مواد مذکور اضافه می نمایند تا هزینه تمام شده را کاهش دهند، در صورتی که میزان شفافیت، کشسانی و کیفیت نایلون استرچ به مراتب پایین تر خواهد آمد.

صادرات استرچ

تولید رول استرچ جامبویی جهت صادرات

برخی از کشورها که وارد کننده نایلون استرچ هستند و از ایران به مقصد آن کشورها صادرات صورت می پذیرد، رول نایلون استرچ را باوزن ۵۰ کیلو گرم و عرض ۵۰ سانتی متر خریداری می نمایند تا پس از ورود کانتینر های نایلون استرچ ۵۰ کیلویی و تخلیه نمودن آن ها، با دستگاه دیگری به نام رول به رول، طاقه ها را به رول هایی با وزن کمتر تقسیم می نمایند.

عملیات رول به رول شدن طاقه فیلم استرچ ۵۰ کیلو گرمی موجب تبدیل شده آن طاقه به چندین رول با وزن های ۲، ۲/۵ و ۳ کیلو گرمی شده که حاشیه سود بالاتری برای آن ها خواهد داشت.

صادرات استرچ

صادرات استرچ فیلم دستی Handle Stretch film

فیلم استرچ دستی به رول هایی که از وزن ۵۰۰ گرم تا ۵ کیلو گرم باشد، اطلاق می گردد که به راحتی و سهولت توسط نیروی انسانی عملیات بسته بندی انجام می گردد.

از آنجا ایکه استرچ دستی توسط انسان و به دو صورت مورد استفاده قرار می گیرد به آن هند رپ یا استرچ دستی گفته می شود، لذا یکروش این است که بدون دخالت هیچ ابزاری و تنها با در دست گرفتن رول نایلون استرچ، بسته بندی انجام شده و در شیوه دوم با استفاده از اهرم هایی که دارای دسته در طرفین خود هستند و رول استرچ درون اهرم قرار گرفته و با گرفتن دسته های آن، می توان کالای مورد نظر را استرچ پیچ نمود.

صادرات فیلم استرچ دستی بخش گسترده ای از صادرات پلیمری را به خود اختصاص می دهد.

صادرات استرچ

صادرات استرچ فیلم ماشینی Machine Stretch film

نایلون و یا فیلم استرچ ماشینی که دلیل نام گذاری آن، اجرای عملیات بسته بندی با کمک دستگاه و ماشین استرچ پالت بند است، در زمره فیلم های پر مصرف صادراتی قرار می گیرد.

پک پلیمر تولید کننده انواع نایلون استرچ بند با تولید فیلم های استرچ در اوزان ۱۰، ۱۶ کیلو گرم و … برای هر یک از بازارهای هدف خود، سفارشی سازی می نماید و بر اساس مدل و عملکرد دستگاه استرچ کش آن کشور، وزن و قطر داخلی بوبین های فیلم و همچنین وزن خالص فیلم را بر مبنای نیاز صادراتی کشورهای مختلف انجام می دهد.

صادرات استرچ

صادرات فیلم پری استرچ Pre Stretch

پری استرچ واژه ای است که در واقع مرتبط با جنس و خواص فیلم استرچ نبوده بلکه در خصوص دستگاه استرچ کشی است که با قراردادن فیلم درون اهرم ثابت دستگاه، و تعبیه نمودن اهرم واسط فی مابین کالای تحت بسته بندی و دستگاه بسته بندی کننده، کشش بیشتری بر فیلم استرچ اعمال خواهد شد و در نهایت متراژ کمتری از نایلون استرچ مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

صادرات استرچ

چگونه مصرف فیلم استرچ را کاهش دهیم ؟

با استفاده از دستگاه پری استرچ که عملکرد بهتری نسبت به سایر دستگاه ها دارد و به واسطه ایجاد کشسانی بیشتر فیلم، بسته بندی کالای مورد نظر به خوبی انجام شده و سبب کاهش مصرف نایلون استرچ می گردد.

اگر به دنبال راه حلی جهت کاهش مصرف نایلون استرچ در عملیات بسته بندی خود هستید، پیشنهاد ما این است که با کارشناسان پک پلیمر وارد مذاکره شوید تا با راهنمایی و مشاوره لازم، دستگاه پری استرچ pre stretch را تامین نموده و از تمام خاصیت کشش پذیری فیلم استرچ استفاده بهینه نمایید.

صادرات استرچ

صادرات استرچ نایلونی ۵ لایه 5 Layers Stretch film

نایلون استرچ ۵ لایه که با دستگاه های اروپایی پیشرفته تولید می گردد، دارای کیفیت بالاتری در تراکم بافت فیلم و همچنین طول عمر بالاتر و مقاوم در برابر پارگی و سوراخ شدگی خواهد بود که در صادرات نیز موفق عمل نموده است.

دستگاه های تولید استرچ ۵ لایه در مجموعه پک پلیمر از نوع اروپایی و اتوماتیک است که با دادن برنامه به دستگاه مذکور و بدون دخالت نیروی انسانی در تنظیم عرض و ضخامت فیلم صادراتی، فیلم استرچ ۵ لایه با کیفیت بسیار بالا تولید خواهد شد و نیاز مشتریان خارجی را مرتفع می نماید.

صادرات استرچ

تفاوت استرچ پلی اتیلن و استرچ پی وی سی

میان دو نوع جنس مختلف از فیلم استرچ پلی اتیلن و استرچ پی وی سی تفاوت هایی در مواد اولیه، دستگاه تولید، نوع مصرف و حتی ابعاد و ضخامت فیلم وجود دارد.

نایلون استرچ با مواد اولیه پلی اتیلن سبک خطی و چسب PIB یا پلی ایزوبوتیلن به وسیله دستگاه کست مخصوصی تولید می شود که برای بسته بندی کالاها و تجهیزات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد اما فیلم استرچ پی وی سی با مواد اولیه پلی وینیل کلراید و چسب گیاهی فود گرید به وسیله دستگاه خاصی تولید می شود که برای بسته بندی و روکش ظروف حاوی مواد غذایی به کار گرفته می شود.

تفاوت های فیلم استرچ پالت پلی اتیلن و فیلم استرچ پی وی سی به صورت شفاف و مختصر عبارتند از :

  • مواد تشکیل دهنده استرچ پالت از پلی اتیلن سبک خطی است
  • مواد تشکیل دهنده سلفون غذایی از جنس پی وی سی می باشد
  • چسب فیلم استرچ پلی اتیلن از نوع صنعتی است
  • چسب فیلم استرچ غذایی از نوع گیاهی است
  • ضخامت نایلون استرچ بیشتر از فیلم استرچ غذایی می باشد
  • عرض های متنوع تری در تولید نایلون استرچ نسبت به سلفون محافظ غذا وجود دارد

صادرات استرچ

شرایط ارائه نمایندگی فروش فیلم استرچ صادراتی

به منظور دریافت نمایندگی فروش انحصاری فیلم های استرچ پلی اتیلنی و استرچ PVC در کشورهای مختلف دنیا از مجموعه پک پلیمر، رعایت برخی از موارد اصلی و اولیه ضروری می باشد که به شرح ذیل هستند :

  • توان مالی مناسب جهت خرید حداقل ماهیانه ۱ کانتینر فیلم استرچ
  • انگیزه بازاریابی و فروش نایلون استرچ صادراتی در کشور هدف
  • افزایش بخش های بازاریابی و فروش با برنامه زمانبندی شده
  • رعایت اصول مشتری مداری و اصول اخلاقی

صادرات استرچ

نایلون استرچ سیلاژ چیست ؟

علاوه بر تنوع بیشمار مصرف نایلون استرچ در حوزه های گوناگون، یکی از کاربردهای فیلم استرچ پلی اتیلنی این است که با استفاده از این فیلم ها برای بسته بندی علوفه های کشاورزی و حذف سیلوهای سنتی به کار گرفته می شود تا با دستگاه های مخصوصی که مناسب عملیات بسته بندی علوفه می باشد، اقدام به انجام این مهم می نمایند.

استرچ سیلاژ با ضخامت ۲۵ میکرون و عرض ۵۰ سانتی متر و ۷۵ سانتی متر با رنگ متداول سفید شیری و افزودنی ها و ادتیوهای مخصوصی به منظور جلوگیری از تکه شدن و پاره شدن نایلون استرچ در اثر تغییرات شدید دمای روز و شب و همچنین ممانعت از نفوذ اشعه ماورا بنفش خورشید مورد استفاده قرار می گیرد.

صادرات استرچ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *